Lockdown sluit uw creativiteit niet op!
Voor alle zelfstandigen is dit een moeilijke periode. U kijkt ongetwijfeld tegen een aanzienlijk inkomstenverlies aan. Maak er dan ook gebruik van om uw wapens klaar te maken en zo sneller te kunnen aanvallen als de betere dagen zich weer aandienen. Onze experts geven u enkele sleutels om de visibiliteit van uw site te vergroten.
Wat kunt u thuis doen? Hoe kunt u uw tijd het best besteden? Heeft u eraan gedacht om te werken aan uw website? U kunt uw community vergroten en proberen toekomstige klanten te overtuigen.
1. Zet uw realisaties in de kijker
In uw fotogalerij heeft u de mogelijkheid om uw realisaties in de kijker te zetten. U heeft nu de kans om albums te maken en uw realisaties te catalogeren. Denk eraan om bij elke foto een commentaar te plaatsen. Het is een goede manier om de SEO van uw site te optimaliseren.
Bijvoorbeeld: bouwplaats in Drogenbos: aanleg van een terras. Sleutelwoorden kunnen worden geïndexeerd door Google Images in het bijzonder.
Gebruik ook "voor/na"-foto’s. Internetgebruikers kunnen zich zo een beeld vormen van uw knowhow.
Let op, selecteer alleen de mooiste foto's. Kwaliteit is beter dan kwantiteit. Een tiental foto's per album is voldoende.
Er zijn ook gratis platforms, zoals Canva, die u kunnen helpen.
2. Maak nieuwe content
In uw blog of op uw site zelf kunt u enkele nieuwe pagina's aanmaken, afhankelijk van de evolutie van uw activiteiten. Binnen uw CMS heeft u de mogelijkheid om uw website uit te bouwen.
Tijdens deze moeilijke periode kunt u uw klanten informeren over uw onbeschikbaarheid of over de diensten die u op afstand kunt blijven leveren.
U kunt ook een nieuwe dienst in de kijker zetten. Nog beter? U kunt eveneens artikelen schrijven over wat nieuw is in uw sector.
Dit is een goede manier om uw SEO te verbeteren, maar ook om uw community te verbreden.
3. Een gloednieuwe webshop!
Het is ook mogelijk om uw webshop nieuw leven in te blazen. Vergeet niet om foto's te maken van uw nieuwe items. Vul de fiches aan met alle details. Dit zijn kleine extra's, die uw klanten altijd waarderen.
4. Optimaliseer uw sociale media
In deze periode kunt u ook uw sociale media aanpakken. Google My Business, Facebook en andere zijn hulpmiddelen die u moet gebruiken. U moet de tijd nemen om alle mogelijkheden die ze u bieden te bestuderen. Het zijn geweldige mogelijkheden voor uw bedrijf.
- U kunt publicaties plannen voor de toekomst.
- U kunt uw diensten toevoegen en ze in detail toelichten.
- U kunt uw informatie verfijnen: openingsuren, adressen...
- U kunt albums maken van uw realisaties...
5. Antwoord op feedback!
Nu u eindelijk eens wat tijd heeft, kunt u ook reageren op beoordelingen en getuigenissen. Het is altijd interessant om de tijd te nemen om uw klanten te bedanken. Als u enkele negatieve beoordelingen heeft gekregen, is het altijd goed om contact op te nemen met deze klanten. Een goede discussie kan de spanningen soms wegnemen.
Proximedia blijft u begeleiden tijdens deze moeilijke periode.
Onze diensten staan altijd tot uw beschikking. U kunt ook onze talrijke artikelen raadplegen die voor u interessant zijn.
Veel moed aan iedereen, het team.