Het einde van iTunes: Apple herbekijkt zijn muzikaal model

Het Bloomberg-bureau heeft onthuld dat vandaag wordt verwacht dat Apple het einde van iTunes aankondigt. Dit bericht kon op maandag worden bevestigd.

"ITunes is dood, leve iTunes"

Dit zou wel eens de nieuwe slogan van Apple kunnen zijn. Langzamerhand begon het merk – dat mede werd opgericht door Steve Jobs – aan deze verschuiving. Nadat iTunes zal verdwijnen uit alle sociale netwerken, staat de media op het punt om te buigen. Dit wordt aangekondigd door Bloomberg.

Alles heeft een einde. Met de iPod had de software in de vroege jaren 2000 een revolutie teweeggebracht in de wereld van de muziekindustrie. Een nieuwe manier om muziek te consumeren die een van de hefbomen was voor de ontwikkeling van de iPhone. Het einde van de CD, de opkomst van downloadplatforms ... Dit lijkt allemaal nog niet zo lang geleden, maar toch is het allemaal verleden tijd.

iTunes zal niet verder gaan dan de meerderjarigheid!

Gelanceerd in januari 2001, zal het platform iets meer dan 18 jaar hebben geduurd! Het heeft miljarden gebruikers in staat gesteld afspeellijsten te maken, films te bekijken en naar duizenden uren artiesten over de hele wereld te luisteren.

Wanneer de informatie correct is, zal deze maandag iTunes afscheid nemen van het grote publiek op de World Developers Conference (WWDC) in San Jose, VS.

iTunes sluit zich aan bij de iPod, in het graf

De klassieke iPod werd in 2014 uit de rekken gehaald. Zijn broertjes volgden een paar jaar later hetzelfde pad. Daarom was het logisch dat de pleegmoeder ervan deze verschillende drama's niet kon overleven.

Volgens Bloomberg wordt iTunes vervangen door drie applicaties op de nieuwe apparaten van het merk Apple. Een manier om de opkomst van Deezer, Spotify of zelfs Netflix tegen te gaan. Maandenlang waren vooral muziekdownloads in vrije val voor de Amerikaanse gigant. Bovendien moeten de drie nieuwe diensten die Apple heeft ontwikkeld betrekking hebben op: muziek, televisie en podcasts.

Zeker op te volgen. De aankondiging moet daadkrachtig zijn. Maar het Apple-merk is koningin in marketing. Het zou heel goed moeten werken, om revolutionaire nieuwe applicaties te lanceren en om de concurrentie het hoofd te bieden. RIP iTunes !



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

14/09/2020
Het digitale marketinglexicon
Lees meer
03/09/2020
SWOT:
4 letters die niet mogen worden genegeerd
Lees meer
10/08/2020
Het digitale marketinglexicon:
eerste hoofdstuk
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site