8 tips voor een bruisendehashtag-Challenge
Hashtags-uitdagingen (#Challenges) zijn een basisingrediënt van Tik Tok en het recept dat tot succes heeft geleid. Zozeer zelfs dat Instagram en consoorten dat voorbeeld gevolgd hebben. Ze worden door marketingprofessionals gebruikt als inspiratiebron en zijn ook nuttig om een merk of dienst te lanceren of te verankeren. Een succesvolle operatie zorgt voor een weerklank die het bedrijf ten goede zal komen. Hoe gaat u tewerk? Hier zijn 8 tips om Tik Tok op de best mogelijke manier te benaderen.
1. Visueel effect
Profiteer van het visuele aspect van de uitdaging (afbeeldingen, kleuren...) om uw merk en haar verkoopargumenten te ontwikkelen. Wees vastbesloten om u aan te passen aan de geldende regels terwijl u zich onderscheidt van wat er al gedaan is. Blijf op de hoogte van wat niet meer in de mode is.
2. Uw product in de kijker zetten
Uw #Challenge moet de deelnemers aanmoedigen om uw product te promoten. Het gebruik ervan moet geïntegreerd zijn in het spel. Wees inventief, zoals Red Bull en zijn succesvolle #PutACanOnIt-campagne.
3. Uitgebreide mogelijkheden
Denk aan het aanbieden van een uitgebreide virtuele ervaring door middel van een globale storytelling. Breng de uitdaging en de gesprekken op gang, volg de evolutie van uw strategie en de effecten ervan, creëer extra inhoud. Interactie is de sleutel!
4. Geluidspakket
Het kiezen van de juiste geluidsbeleving is ook belangrijk. Of ze nu gebruikt wordt als achtergrond of voor communicatiedoeleinden, gebruik ze verstandig. Vooral bij het geven van instructies of het verstrekken van informatie aan de deelnemers.
5. Persoonlijkheid
Zorg ervoor dat u pit geeft aan uw hashtag-uitdaging door er persoonlijkheid in te steken en deze te mixen met het echte leven. Laat zien dat ze het imago van uw bedrijf weerspiegelt en dynamisch is. Nodig uw werknemers en medewerkers uit om deel te nemen aan het project.
6. UGC, niet van de films
Uw campagne zal User-Generated Content (UGC) opleveren. Weet hoe u deze schat aan informatie moet gebruiken, die u veel verder kan brengen dan verwacht. Laat zien hoe u kunt reageren en u kunt aanpassen aan de verwachtingen van uw publiek.
7. Surf mee op de trends
Laat u inspireren door grote trends voor een maximale verspreiding. Maak van deze gelegenheid gebruik om het imago van uw merk te verzorgen en uw bedrijf vanuit een moderne en positieve invalshoek te presenteren.
8. Tweede leven
U kunt uw idee een nieuwe look geven om het een tweede leven in te blazen. Verfris uw aanpak en geef ze een nieuw elan om uw publiek een extra ontspanningsmoment te bieden. Bent u geïnteresseerd in deze aanpak? Aarzel niet om een beroep te doen op onze experts om u te helpen.