Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

8 tips voor een bruisendehashtag-Challenge

Hashtags-uitdagingen (#Challenges) zijn een basisingrediënt van Tik Tok en het recept dat tot succes heeft geleid. Zozeer zelfs dat Instagram en consoorten dat voorbeeld gevolgd hebben. Ze worden door marketingprofessionals gebruikt als inspiratiebron en zijn ook nuttig om een merk of dienst te lanceren of te verankeren. Een succesvolle operatie zorgt voor een weerklank die het bedrijf ten goede zal komen. Hoe gaat u tewerk? Hier zijn 8 tips om Tik Tok op de best mogelijke manier te benaderen.

Tik Tok Challenge1. Visueel effect

Profiteer van het visuele aspect van de uitdaging (afbeeldingen, kleuren...) om uw merk en haar verkoopargumenten te ontwikkelen. Wees vastbesloten om u aan te passen aan de geldende regels terwijl u zich onderscheidt van wat er al gedaan is. Blijf op de hoogte van wat niet meer in de mode is.

2. Uw product in de kijker zetten

Uw #Challenge moet de deelnemers aanmoedigen om uw product te promoten. Het gebruik ervan moet geïntegreerd zijn in het spel. Wees inventief, zoals Red Bull en zijn succesvolle #PutACanOnIt-campagne.

3. Uitgebreide mogelijkheden

Denk aan het aanbieden van een uitgebreide virtuele ervaring door middel van een globale storytelling. Breng de uitdaging en de gesprekken op gang, volg de evolutie van uw strategie en de effecten ervan, creëer extra inhoud. Interactie is de sleutel!

4. Geluidspakket

Het kiezen van de juiste geluidsbeleving is ook belangrijk. Of ze nu gebruikt wordt als achtergrond of voor communicatiedoeleinden, gebruik ze verstandig. Vooral bij het geven van instructies of het verstrekken van informatie aan de deelnemers.

5. Persoonlijkheid

Zorg ervoor dat u pit geeft aan uw hashtag-uitdaging door er persoonlijkheid in te steken en deze te mixen met het echte leven. Laat zien dat ze het imago van uw bedrijf weerspiegelt en dynamisch is. Nodig uw werknemers en medewerkers uit om deel te nemen aan het project.

6. UGC, niet van de films

Uw campagne zal User-Generated Content (UGC) opleveren. Weet hoe u deze schat aan informatie moet gebruiken, die u veel verder kan brengen dan verwacht. Laat zien hoe u kunt reageren en u kunt aanpassen aan de verwachtingen van uw publiek.

7. Surf mee op de trends

Laat u inspireren door grote trends voor een maximale verspreiding. Maak van deze gelegenheid gebruik om het imago van uw merk te verzorgen en uw bedrijf vanuit een moderne en positieve invalshoek te presenteren.

8. Tweede leven

U kunt uw idee een nieuwe look geven om het een tweede leven in te blazen. Verfris uw aanpak en geef ze een nieuw elan om uw publiek een extra ontspanningsmoment te bieden. Bent u geïnteresseerd in deze aanpak? Aarzel niet om een beroep te doen op onze experts om u te helpen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

20/09/2023
De komst van call-to-action-knoppen op LinkedIn
zal u helpen uw publieksbetrokkenheid te verbeteren
Lees meer
29/08/2023
Creëer kanalen op WhatsApp
om beter te communiceren met uw publiek
Lees meer
20/07/2023
Ouders zullen de content op Snapchat
kunnen controleren
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken