Google:de lockdown van beoordelingen
De zoekmachine heeft besloten deze functie tijdelijk uit te schakelen.
De afgelopen dagen was het onmogelijk om een beoordeling achter te laten op Google My Business. Dit is geen bug, wees gerust. Het is een beslissing van de Amerikaanse gigant.
Onmogelijk om te publiceren!
In het helpcentrum van Google My Business werd het volgende bericht gepubliceerd: “Tijdens deze buitengewone COVID-19-situatie nemen we maatregelen om de gezondheid van onze teamleden te beschermen en de noodzaak te beperken om naar kantoor te komen. Als gevolg hiervan kunnen er tijdelijk beperkingen en vertragingen in de support optreden omdat we prioriteit geven aan essentiële services.”
Net als de meerderheid van de bevolking heeft Google besloten om een deel van zijn activiteiten in te perken. Op dit moment is het niet mogelijk om nieuwe beoordelingen toe te voegen, vragen te stellen of te reageren op de getuigenissen.
Waarom?
Er zijn waarschijnlijk verschillende redenen. Een daarvan is het vermijden van kritiek tijdens deze delicate periode. Sommige bedrijven hebben hun deuren moeten sluiten of hun activiteiten moeten terugschroeven. Deze beslissingen kunnen sommige internetgebruikers van streek brengen.
Het doel?
Bedrijven de mogelijkheid geven om met een gerust hart de deuren weer te openen wanneer de crisis voorbij is. Op dit moment kunnen sommige hun gebruikelijke diensten niet leveren. Het is dus logisch dat Google deze functie tijdelijk stopgezet heeft.
Google heeft andere prioriteiten!
De populairste zoekmachine ter wereld zal zich richten op essentiële diensten, zoals die op het vlak van gezondheid, het publiceren van nieuwe informatie, het beantwoorden van vragen en het verifiëren van publicaties.
Andere bedrijven zullen wat geduld moeten hebben.
De volgende dagen kunnen er nog meer veranderingen doorgevoerd worden. Onze teams doen hun uiterste best om u op de hoogte te houden van het laatste nieuws.
Als u vragen heeft, staan onze experts tot uw beschikking.