Wat moet ik publicerenop LinkedIn?
Heeft u zich ooit afgevraagd wat uw sociale-mediastrategie is? Bij Proximedia gebeurt dit ook. In de loop der jaren hebben wij op dit gebied expertise ontwikkeld. Welk netwerk u ook probeert te veroveren, wij zijn er om u te ondersteunen. Hier zijn onze tips gewijd aan het netwerk voor professionals. Ontdek van ons wat u moet publiceren op LinkedIn om de betrokkenheid van uw publiek te vergroten.
Strategie gebaseerd op uw aantal volgers
Er zijn verschillende strategieën, afhankelijk van het geviseerde doel. Vanuit praktisch oogpunt: als u vooral nieuwe volgers wilt verwerven, ontdek dan ons advies! Daarnaast stellen wij u de resultaten voor van een studie gewijd aan emoji's op LinkedIn. Wist u dat het aantal volgers invloed kan hebben op het soort content dat u aanbiedt? Dat is het verrassende resultaat van een andere studie, deze keer van Social Insiders. Ze gaat over de periode maart 2020 tot maart 2021 en analyseerde 39.465 posts van 2624 pagina's van merken, bedrijven of zelfs verenigingen. Er werd besloten de resultaten te scheiden naargelang het aantal volgers:
- accounts met minder dan 5.000 volgers: 962 posts in aanmerking genomen
- accounts met 5.000 tot 10.000 volgers: 475 posts in aanmerking genomen
- accounts van 10.000 tot 50.0000 volgers: 682 posts in aanmerking genomen
- accounts van 50.000 tot 100.000 volgers: 186 posts in aanmerking genomen
- accounts met meer dan 100.000 volgers: 319 posts in aanmerking genomen
Als algemene regel geldt dat foto’s en video's meer engagement genereren dan artikels. De accounts met de meeste volgers zijn paradoxaal genoeg de accounts waar de betrokkenheid het laagst is. De meest voorkomende posts op LinkedIn zijn afbeeldingen (49,21%), gevolgd door artikels (38,76%) en ten slotte video's (12,03%). Als visuele content meer "geliket" wordt, moet een uitzondering worden gemaakt. Accounts met tussen de 50.000 en 100.000 abonnees zien meer likes op hun artikels!
Tips op basis van uw aantal volgers
De studie benadrukt de noodzaak om visuele content te maken (afbeeldingen, infografieken, montages, enz.) voor accounts met minder dan 5.000 en tot 10.000 volgers. Voor accounts van 10.000 tot meer dan 100.000 volgers, is het relevant om te focussen op het videoformat. Inderdaad, video is een uitstekende stimulans voor commentaar, net als afbeeldingen voor accounts met veel minder abonnees. Artikels daarentegen leveren weinig commentaar op. Hoewel het geen goede interactievectoren zijn, genereren ze toch de meeste betrokkenheid per impressie.
Het plannen van uw sociale-mediastrategie vereist een goede kennis van uw publiek, uw content en het netwerk waarop u gaat posten. Nu u weet wat u nodig hebt om te publiceren op LinkedIn, is het tijd om uw inspanningen te laten renderen. Zoekt u steun of advies? Neem contact op met ons team van professionals!