Wat moet ik publiceren
op LinkedIn?

Heeft u zich ooit afgevraagd wat uw sociale-mediastrategie is? Bij Proximedia gebeurt dit ook. In de loop der jaren hebben wij op dit gebied expertise ontwikkeld. Welk netwerk u ook probeert te veroveren, wij zijn er om u te ondersteunen. Hier zijn onze tips gewijd aan het netwerk voor professionals. Ontdek van ons wat u moet publiceren op LinkedIn om de betrokkenheid van uw publiek te vergroten.

Linkedin contenu publiéStrategie gebaseerd op uw aantal volgers

Er zijn verschillende strategieën, afhankelijk van het geviseerde doel. Vanuit praktisch oogpunt: als u vooral nieuwe volgers wilt verwerven, ontdek dan ons advies! Daarnaast stellen wij u de resultaten voor van een studie gewijd aan emoji's op LinkedIn. Wist u dat het aantal volgers invloed kan hebben op het soort content dat u aanbiedt? Dat is het verrassende resultaat van een andere studie, deze keer van Social Insiders. Ze gaat over de periode maart 2020 tot maart 2021 en analyseerde 39.465 posts van 2624 pagina's van merken, bedrijven of zelfs verenigingen. Er werd besloten de resultaten te scheiden naargelang het aantal volgers:

  • accounts met minder dan 5.000 volgers: 962 posts in aanmerking genomen
  • accounts met 5.000 tot 10.000 volgers: 475 posts in aanmerking genomen
  • accounts van 10.000 tot 50.0000 volgers: 682 posts in aanmerking genomen
  • accounts van 50.000 tot 100.000 volgers: 186 posts in aanmerking genomen
  • accounts met meer dan 100.000 volgers: 319 posts in aanmerking genomen

Als algemene regel geldt dat foto’s en video's meer engagement genereren dan artikels. De accounts met de meeste volgers zijn paradoxaal genoeg de accounts waar de betrokkenheid het laagst is. De meest voorkomende posts op LinkedIn zijn afbeeldingen (49,21%), gevolgd door artikels (38,76%) en ten slotte video's (12,03%). Als visuele content meer "geliket" wordt, moet een uitzondering worden gemaakt. Accounts met tussen de 50.000 en 100.000 abonnees zien meer likes op hun artikels!

Tips op basis van uw aantal volgers

De studie benadrukt de noodzaak om visuele content te maken (afbeeldingen, infografieken, montages, enz.) voor accounts met minder dan 5.000 en tot 10.000 volgers. Voor accounts van 10.000 tot meer dan 100.000 volgers, is het relevant om te focussen op het videoformat. Inderdaad, video is een uitstekende stimulans voor commentaar, net als afbeeldingen voor accounts met veel minder abonnees. Artikels daarentegen leveren weinig commentaar op. Hoewel het geen goede interactievectoren zijn, genereren ze toch de meeste betrokkenheid per impressie.

Het plannen van uw sociale-mediastrategie vereist een goede kennis van uw publiek, uw content en het netwerk waarop u gaat posten. Nu u weet wat u nodig hebt om te publiceren op LinkedIn, is het tijd om uw inspanningen te laten renderen. Zoekt u steun of advies? Neem contact op met ons team van professionals!

Linkedin Proximedia



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

07/07/2021
Wat moet ik publiceren
op LinkedIn?
Lees meer
30/06/2021
Hoe integreert u uw omslagfoto op Facebook
in uw profielfoto?
Lees meer
28/06/2021
Likes verbergen op
Instagram
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site