Goede doelen en sportieve acties

DE TRANSQUADRA

transquadra

De zeilboot Blue Circle-Proximedia vaart voor diabetici.
Samen met de vzw Force Douce zeilen we onder het thema ‘Blue Circle’. De blauwe cirkel is het internationale symbool van de Verenigde Naties voor de strijd tegen diabetes. Net zoals tijdens de Transat Québec-Saint-Malo staat deze wedstrijd en terugtocht in het teken van het onderzoek naar Diabetes. Ook toen was ForceDouce van de partij.

forcedouce.org

KINDERZIEKENHUIS KONINGIN FABIOLA

fabiola

Op 27 november nam De Proximedia Groep deel aan het benefietgala “Dolls for Charity” in Tour & Taxis.

Tijdens dit event worden poppen van het Huis Corrolle geveild. De opbrengst gaat naar de ontwikkeling van een nieuwe intensive-careafdeling voor verbrandde kinderen in het Kinderziekenhuis Koningin Fabiola.

www.huderf.be

OBJECTIF Ô

objectifo2

Sinds 2008 ondersteunen BeZoom en Proximedia de vzw van Jean-Denis Lejeune: Objectif Ô.. Objectif Ô beheert en financiert projecten rond het winnen en zuiveren van water in gebieden waar drinkbaar water een schaars goed is, zoals in Afrika, Latijns-Amerika en Azië. Het doel is drinkbaar water voorzien aan de arme, rurale bevolking in ontwikkelingslanden.

www.objectifo.org

AMBACHT IN DE KIJKER

ambacth2

De nationale wedstrijd ‘Ambacht in de kijker, wil de beste Belgische ambachten promoten en jongeren warm maken voor deze sector. Voor het derde jaar op rij is de Proximedia Groep partner van dit mooie project. Tientallen ambachtelijke bedrijven zijn immers klant. Bezoom, dat gespecialiseerd is het maken van bedrijfsvideo’s, maakte reportages over de finalisten.

www.ambachtindekijker.com

GASD - UNKONYIYI

gasd

Deze organisatie ontstond in 2004 en bestaat nu uit een 15-tal jongeren. Ze hebben verschillende sociale en professionele achtergronden en zetten zich samen in voor de ontwikkeling van hun streek.

Hun doel is zich in te zetten voor solidariteit via uitwisseling van ervaringen en wederzijdse hulp en ondersteuning.

VALUE YOUR FRIENDS

valueyourfriends2

Vredeseilanden mocht dit jaar 50 kaarsjes uitblazen en Globule Bleu maakte voor deze speciale gelegenheid affiches, en een radio- en tv-spot. Deze NGO wil bijdragen aan de verbetering van de levensomstandigheden van de arme bevolking in ontwikkelingslanden. Globule Bleu maakte ook het online spel “Value Your Friends”, dat op ludieke manier het ontwikkelingsthema aankaartte.

www.valueyourfriends.be

THE BOCAL

bocal

Op 20 september 2012 vond de lancering van Bocal plaats. Dit initiatief van Proximedia en Globule Bleu groepeert 11 marketingstudenten van de hogeschool Sainte-Marie in Luik. De studenten zijn gepassioneerd door online marketing en worden door professionelen van de Proximedia groep begeleidt. Hierdoor krijgen ze de kans verschillende projecten uit te voeren voor communicatiebureau’s.

bocal.be

CEDRIC LESCUT

android34

De Proximedia Groep heeft besloten om Cédric Lescut, een professionele golfer met een handicap, te sponsoren via zijn vzw ‘Android 34’. Na een verkeersongeval in 2011 moest Cédric een amputatie van zijn rechterbeen onder de knie ondergaan. Een jaar ziekenhuis en revalidatie later nam deze voormalige professionele golfer opnieuw een club in handen. Nu, in 2014, begint hij aan zijn eerste seizoen als professionele gehandicapte golfer in de EDGA Tour en de PGA Benelux Tour.

Met de steun van de Proximedia Groep zal Cedric Lescut binnenkort deelnemen aan de Czech Republic Open in Tsjechië, de ABN Amro Disabled Open in Nederland en aan de Benelux Tour.

www.android34.be

ANTOINE GOETHALS

antoine

De Proximedia Groep vindt het belangrijk om de waarden van sport en jonge, beloftevolle sporters te steunen. Daarom hebben we besloten om in 2013 Antoine Goethals, een jetski kampioen, te sponsoren.

www.antoine53.be